lancering dag in de branding
vlnr: Michael de Ro0, Cees van Zeeland, Henk Koolen en Wim Vos
Het festival voor nieuwe nuziek Dag in de Branding is een gemeenschappelijk initiatief van het Platform Nieuw Muziek, dat bestaat uit (2006) de Johan Wagenaar Stichting, Het Koninklijk Conservatorium, het Paard van Troje, Theater de Regentes, Korzo theater, theater aan het Spui en het Residentie Orkest (stand 2006).

"De Nieuwe Muziek is gebaat bij een duidelijker profiel, een krachtiger uitstraling, zodat het publiek beter zicht krijgt op de plurifor-miteit en diversiteit van de activiteiten die op het gebied van de Nieuwe Muziek in Den Haag worden georganiseerd." Cees van Zeeland, voorzitter Johan Wagenaar Stichting.

Doelstelling van het platform is om daadwerkelijk profiel en uitstraling van de hedendaagse muziek in Den Haag te versterken en daarmee het kunstaanbod van de stad te verrijken. Door de krachten en expertise van deze podia, productie-huizen, instellingen en personen in een Platform te bundelen wordt het mogelijk om de artistieke diversiteit en de breedte van het aanbod aan Nieuwe Muziek te vergroten, de Nieuwe Muziek op meer structurele wijze zichtbaar te maken in het cultuuraanbod van Den Haag en projecten te initiƫren die normaal gesproken buiten de horizon van de afzonderlijke partners liggen. De praktische vertaling is de organisatie van het Festival Dag in de Branding, dat op 16 september 2006 in diverse Haagse theaters zijn eerste editie beleeft."