kleine viezerik
Paard van Troje
Kleine Viezerik heeft het afgelopen jaar een grote buzz weten op te bouwen binnen de vaderlandse hiphopscene. Zo leverde een studiosessie bij het BNN platform 101Barz hem niet alleen een nieuwe fanbase, maar ook aandacht van platenmaatschappijen uit. Daarnaast leverde hij bijdrages aan releases van o.a. Dio ('Cool remix'), The Opposites ('Duif op de dam'), Winne ('So so lobi') en Sir OJ ('Moordenaar').

Ook mocht hij voor een nieuwe, nog te verschijnen campagne van Nike de commercialmuziek verzorgen en tourde hij de afgelopen maanden langs uitverkochte popzalen met de Bang Bros (Hef en Önder) via boekingskantoor Missin'Link. Met name 3voor12 roemt KV om zijn energieke performance en ook MTNL liet middels een mini-docu zien onder de indruk te zijn van deze rasentertainer. Zelfs 3fm dj Giel Beelen noemde hem 'het complete plaatje'

nadat hij tijdens een studiobezoek de volledige uitzending dirigeerde met grappen, freestyles en anekdotes.

Ondertussen bracht Pitu Records de 'Mooikwaaiboy' mixtape uit en verschenen er videoclips van de nummers 'Buit' en 'Heey'. De videoclips hebben beide airplay (reguliere lijst) op TMF gekregen. De hype rondom KV is nog altijd aanwezig en zal de komende periode alleen maar blijven groeien, mede dankzij boekingen op festivals als Mystery Land, Solar en Appelsap. Op 22 oktober verscheen het debuutalbum 'NZIEDEBOY' van Kleine Viezerik, waarvan de eerste oplage binnen een week was uitverkocht. In samenwerking met kledingmerk Pimpalicious zal een bijbehorende t-shirt lijn op de markt worden gebracht.